Tina Magnuson är en av grundarna till New Property och har varit i fastighetsbranschen sedan 1992. Läs mer om vad som är Tinas drivkraft, hur hon upplever att marknaden har förändrats och vilka tips hon ger någon som vill börja i branschen.
Vad är din bakgrund?
Jurist med bankbakgrund därefter fastighetsbranschen från 1992. Startade NewOffice 2005 tillsammans med Ulrika Rosén.
Hur kommer det sig att du valde att börja på New Property?
För att vara med och bygga världens proffsigaste och det högst efterfrågade bolaget i branschen.
Vilka är de största utmaningarna med ditt jobb?
Att en hög nivå på alla våra tjänster bibehålls och samtidigt fortsätta se till att bidra med positiv stämning på kontoret och att sammanhållningen mellan medarbetarna är hög. Vår kultur är något som jag lägger stor vikt vid.
Hur ser du på din framtid på bolaget?
Ser fram emot att fortsätta bidra med att ta in uppdrag och bidra till att bibehålla den fina kultur som vi tillsammans lyckats åstadkomma på New Property. Att bidra till bolagets fortsatta positiva utveckling och arbeta flera år till.
Vilka är de största förändringarna du upplevt sen du började arbeta med fastigheter?
Upplever bland annat högre nivå och förbättringar/effektiviseringar av olika hjälpfunktioner inom uthyrningsarbetet internt såväl som externt. Kontorshyresmarknaden efterfrågar allt mer effektiva kontor med en hög teknisk standard (gamla sekelskiftesfastigheter är inte lika populära längre).
Hur tror du att branschen kommer att förändras på 10 års sikt?
Fortsatt ökad digitalisering. Vakansgraden kommer succesivt sjunka till mycket låga nivåer innanför tull vilket i sin tur kommer medföra att det kommer bli nödvändigt med utflytt till närområden utanför tull.
Vad är din drivkraft?
Finns inget roligare arbete – det är alltid kul att gå till jobbet och den ena dagen är aldrig den andra lik!
Vad kan du ge för tips till någon som vill börja jobba med uthyrning?
Du bör vara stresstålig och klara av att ha många bollar i luften! Det är en uttjatad formulering men otroligt sann och relevant. Se även till att alltid ha torrt på fötterna inför möten genom att vara påläst och ha koll på företaget och personen du ska möta.
Hur skapar man ett starkt kontaktnät i branschen?
Att alltid vara lyhörd och hålla sig uppdaterad med relevanta trender och nyheter. Även att ge ett bra intryck, vara påläst i bemötandet med kund, uppdragsgivare och branschfolk. Vill även trycka på vikten av snabba återkopplingar.
Vad är det roligaste med ditt jobb?
Allt! Kombinationen av differentierade arbetsuppgifter och att träffa olika typer av personer är otroligt stimulerande. Även att vara övertygande vid införsäljning för att vinna in (alla)uppdrag.
Tina
Vi är New Property
Av: Tina Magnuson
/01 Mar 2023