Guider & tips
Det finns idag inga arbetsmiljöregler som styr hur stor yta verksamheten måste ha. Lokalens förutsättningar är det som avgör hur mycket kvadratmeter du behöver ha per anställd. Det kan handla om hur mycket kapacitet det finns i ventilationssystemet, vilken typ av planlösning man har och vilken verksamhet man bedriver. För att kunna ge en fingervisning: För ett vanligt modernt kontor brukar vi räkna med 10-15 kvm/anställd. Detta inkluderar övriga utrymmen som kök, korridorer, gemensamma ytor med mera.

Våra nyheter
-
New Property rådgivare vid försäljning av livsmedelsfastighet i Hultsfred
Läs mer: New Property rådgivare vid försäljning av livsmedelsfastighet i Hultsfred
-
New Property rådgivare åt Bonnier Fastigheter då Kjell & Company etablerar sig på Sveavägen
Läs mer: New Property rådgivare åt Bonnier Fastigheter då Kjell & Company etablerar sig på Sveavägen
-
New Property rådgivare när ABG Fastena förvärvar lättindustrifastigheter i Västerås och Järfälla
Läs mer: New Property rådgivare när ABG Fastena förvärvar lättindustrifastigheter i Västerås och Järfälla
-
New Property tar Wayne’s nya koncept till Port 73
Läs mer: New Property tar Wayne’s nya koncept till Port 73
-
Kontorsmarknaden Q2 2025
Läs mer: Kontorsmarknaden Q2 2025
-
Retailmarknaden Q2 2025
Läs mer: Retailmarknaden Q2 2025