Guider & tips
Det finns idag inga arbetsmiljöregler som styr hur stor yta verksamheten måste ha. Lokalens förutsättningar är det som avgör hur mycket kvadratmeter du behöver ha per anställd. Det kan handla om hur mycket kapacitet det finns i ventilationssystemet, vilken typ av planlösning man har och vilken verksamhet man bedriver. För att kunna ge en fingervisning: För ett vanligt modernt kontor brukar vi räkna med 10-15 kvm/anställd. Detta inkluderar övriga utrymmen som kök, korridorer, gemensamma ytor med mera.

Våra nyheter
-
New Property rådgivare när ett publikt fastighetsbolag förvärvar totalrenoverad kontors- och aktivitetsfastighet i Kungsbacka
Läs mer: New Property rådgivare när ett publikt fastighetsbolag förvärvar totalrenoverad kontors- och aktivitetsfastighet i Kungsbacka
-
New Property rådgivare när Coeli förvärvar lager- och kontorsfastighet i Fyrislund, Uppsala
Läs mer: New Property rådgivare när Coeli förvärvar lager- och kontorsfastighet i Fyrislund, Uppsala
-
New Property rådgivare vid uthyrning av 5 060 kvm till Norléns Transport i Knivsta
Läs mer: New Property rådgivare vid uthyrning av 5 060 kvm till Norléns Transport i Knivsta
-
New Property rådgivare när Evolv förvärvar lättindustrifastigheter i Norrtälje
Läs mer: New Property rådgivare när Evolv förvärvar lättindustrifastigheter i Norrtälje
-
New Property bakom nya etableringar i Väsby Centrum
Läs mer: New Property bakom nya etableringar i Väsby Centrum
-
New Property satsar framåt med tre strategiska rekryteringar inom finans, transaktion och retail
Läs mer: New Property satsar framåt med tre strategiska rekryteringar inom finans, transaktion och retail