Guider & tips
Det finns idag inga arbetsmiljöregler som styr hur stor yta verksamheten måste ha. Lokalens förutsättningar är det som avgör hur mycket kvadratmeter du behöver ha per anställd. Det kan handla om hur mycket kapacitet det finns i ventilationssystemet, vilken typ av planlösning man har och vilken verksamhet man bedriver. För att kunna ge en fingervisning: För ett vanligt modernt kontor brukar vi räkna med 10-15 kvm/anställd. Detta inkluderar övriga utrymmen som kök, korridorer, gemensamma ytor med mera.

Våra nyheter
-
Allmänt om det finansiella läget vecka 16
Läs mer: Allmänt om det finansiella läget vecka 16
-
Gazella expanderar och flyttar till nya unika lokaler i Stockholm City
Läs mer: Gazella expanderar och flyttar till nya unika lokaler i Stockholm City
-
New Property tecknar ramavtal med SSSB
Läs mer: New Property tecknar ramavtal med SSSB
-
New Property rådgivare åt Jobman Workwear
Läs mer: New Property rådgivare åt Jobman Workwear
-
Vi gör ett djupdyk ner i kontorsmarknaden Q1 2023
Läs mer: Vi gör ett djupdyk ner i kontorsmarknaden Q1 2023
-
New Property Utvecklar gränshandeln mot Norge
Läs mer: New Property Utvecklar gränshandeln mot Norge